Csalások
S
Infók |
# |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
M |
N |
O |
P |
Q |
R |
S |
T |
U |
V |
W |
X |
Y |
Z
Sabotage
Pályakódok:
2 - SKINHEAD
3 - YOPPA!!
4 - FAT!!!!
5 - SLAPA!!
6 - I(HEART)KETS!
Saboteur
POKE 39659,165 - örök energia
POKE 30226,0 - örökidő
POKE 33288,165 - nem tűnik el a fegyver
POKE 28917,64 - játék begyorsítása
POKE 56325,x - életek száma
SYS 30735
Saboteur 2
POKE 50024,165 - örök energia
POKE 50379,0 - örökidő
POKE 18573,165 - nem tűnik el a fegyver
POKE 49705,64 - játék begyorsítása
Sabre Wulf
POKE 45219,173 - örökélet
SYS 3328 (vagy SYS 2061)
POKE 33328,234: POKE 33329,234: POKE 33330,234 - halhatatlanság
The Sacred Armour of Antiriad
$AE7F,0 - sérthetetlenség
$A8AC,A5 - örök energia
$A8B6,A5 - örök energia
POKE 35486,165: POKE 35496,16: SYS 2080 - örökélet
POKE 43144,234: POKE 43145,234: POKE 43156,234: POKE 43157,23 - örökélet
SYS 32777
POKE 35486,165: POKE 35496,16
SYS 2080
Saint Dragon
POKE 10469,173 - örökélet
POKE 8687,173
Tűz a címképernyőn, majd az első pályán P+Q ötször (vagy P, majd Q ötször?).
Salamander
POKE 23615,165 - Level 1 - örökélet
POKE 19740,165 - Level 2 - örökélet
POKE 23199,165 - Level 3 - örökélet
POKE 21049,165 - Level 4 - örökélet
POKE 23575,165
SYS 24019
Samantha Fox Strip Poker
Mindig 20-at tegyél és nyerni Fox :)
Sammy Lightfoot
POKE 3678,189 - örökélet
Samurai Trilogy
POKE 3293,189 - örökélet
Samurai Warrior - The Battles of Usagi Yojimbo
POKE 18125,127 - sérthetetlenség
POKE 15502,96: POKE 15507,255 - örök energia
SYS 24576
Nyomjuk meg az F billentyűt. Ha a háttér elsötétedik, örök energiát kaptunk.
A high score táblába HHDSFHHH - ha villan a képernyő, örök energiád van.
Ismét beírva megszűnik a dolog.
A CHEAT szót bepötyögve a második pályán kezdesz.
Sanxion
POKE 14142,173 - örökélet
Több pontot szerezhetsz, ha lemondasz a bonusról és szép lassan mész végig a pályán.
Saracen
POKE 2153,173: POKE 1280,173 - örökélet
Sarakon
Végtelen idő és '+'-ra pályaugrás: jelszónak YABBERWOCKY-t írj.
Pályakódok:
15 - BUSTER
30 - MADNESS
SAS Combat Simulator
FOR I=9063 TO 9072: POKE I,234: NEXT I - a cápa nem halálos
POKE 21945,96 - az erő és az oxigén végtelen
SYS 2099
Satan
POKE 45689,0 - örök energia (Part 1)
POKE 44801,182 - örök energia (Part 2)
Savage
POKE 1510,173: POKE 51686,173 - nincsenek oszlopok
Szintkódok:
Level 2 - SABATTA
Level 3 - PORSCHE
Save Me, Brave Knight
POKE 35445,173 - örökélet
POKE 10330,173: POKE 13115,173: POKE 13837,173: POKE 14736,173 - örökélet
SYS 35090
Save New York!
POKE 7086,x - életek száma (nem igazán működik szerintem!)
POKE 37368,181 - örökélet
POKE 37368,246 - életek növelése
$00f4-$00f6 - Fuel (Pl. 987 fuel-hez M 00f4 09 08 07 .. .. .. .. ..)
A cartridge használata nem igazán célravezető, emulátorban viszont működik.
Scary Monsters
POKE 45719,165: POKE 45860,165 - örökélet
POKE 43765,165 - végtelen bomba
SYS 4096
SCBA Boxing
Easter Eggs:
RUN, majd Commodore és Return. Várja a csengőre. Combo közben Tűz, mire a
fickó lángokat fog lőni.
A ring is csal, mivel egy időre megpróbálja lefagyasztani a boxolókat. Ja, és
Skull is csal. Sok sikert! :)
Scenario
Könnyítésként egy kis táblázat a kezdeti értékekkel. A = Gyár;
B = Coal; C = Iron; D = Copper; E = Tank; F = Airc.; G = Ship.
Nr. Ország A B C D E F G
1. Spanyolo. 3 490 370 320 30 24 6
2. Spanyolo. 3 420 400 420 29 23 6
3. Spanyolo. 4 600 430 210 28 19 11
4. Spanyolo. 5 590 520 360 25 22 9
5. Spanyolo. 5 610 580 500 28 19 9
6. Spanyolo. 5 580 470 250 24 15 6
7. Franciao. 4 590 460 350 25 18 7
8. Franciao. 5 620 480 22 17 5 -
9. Franciao. 4 670 480 410 16 13 4
10. Franciao. 5 890 780 590 11 9 3
11. Olaszo. 2 450 280 310 28 26 9
12. Franciao. 2 440 270 210 27 25 10
13. Olaszo. 3 450 390 420 4 4 2
14. Olaszo. 4 520 420 490 0 19 5
15. Olaszo. 5 550 480 380 17 16 5
16. Olaszo. 4 470 360 340 29 27 -
17. Németo. 5 980 690 550 11 10 -
18. Németo. 5 930 750 560 10 8 3
19. Norv.o. 3 470 380 350 26 19 6
20. Franciao. 3 490 370 360 28 22 6
21. Németo. 3 510 380 370 26 21 8
22. Magyaro. 5 810 610 510 29 15 4
23. Magyaro. 5 830 640 530 27 11 -
24. Németo. 5 790 650 430 18 9 2
25. Norv.o. 3 570 540 410 27 21 7
26. Norv.o. 3 560 590 380 10 21 7
27. Norv.o. 3 510 460 400 28 22 7
28. Balkán.o. 2 630 370 510 25 23 19
29. Balkán.o. 2 510 430 340 0 25 10
30. Balkán.o. 2 620 350 410 15 26 10
31. Magyaro. 4 690 540 530 31 19 -
32. Magyaro. 4 780 770 520 0 18 -
33. Oroszo. 5 650 770 670 0 14 -
34. Oroszo. 5 530 730 580 10 10 3
35. Balkán.o. 4 580 450 380 30 22 -
36. Balkán.o. 2 720 540 610 0 29 -
37. Balkán.o. 2 890 690 520 26 31 -
38. Britto. 5 950 720 510 11 9 3
39. Britto. 4 670 510 340 25 13 5
40. Britto. 4 540 410 270 25 25 10
Sceptre of Baghdad
A Permanent Option képernyőn C+M: a zene megváltozik, nomeg örökéleted és
energiád lesz.
End sequence: I HATE BIG FAT HAIRY SPIDERS
Schlossgeist
POKE 4757,173
SYS 2566
Scooby & Scrappy Doo
POKE 13517,173
POKE 7450,96 - örökélet
SYS 2560
Az ELITE-féle verziónál a címképernyőn írjuk be: BRIGHTON.
Scooby Doo
POKE 7450,96 - örökélet
SYS 2560
Scortia
Pályaugrás: Run/Stop + C= + Space + <-
Scout - The Reptilia
POKE 2486,1 - örökélet
SYS 33216
The Scrolls of Abadon
Indítás: SYS 52224
Scuba Dive
POKE 3584,173: POKE 19079,173: POKE 19080,0: POKE 19081,234
SYS 9984
Scumball
$3319,A0 - örökélet
POKE 13081,173 - örökélet
SYS 2064
Scumm
Z+X+< - pályaugrás
Pályakódok:
10 - COPPER
20 - NOT BAD
30 - ISOHAFT
40 - CPT COCK
50 - NAZISRAUS
60 - ROSESTONE
70 - VIVA CHE
Pályaszerkesztő: EDITOR. Itt a +/- billentyűkkel lehet a szintek között választani,
a CRSR billentyűkkel mozgathatjuk a kurzort, a betűbillentyűkkel pedig különböző
alakzatokkal építhetjük a szintet, a @ billentyűvel egy mezőt lehet törölni, stb.
SDI - Strategic Defense Initiative
POKE 1477,88 - örökélet
SYS 7520
Az opció képernyőn X+T+C+Space: cheat menü
Shift+?+Space: pályaugrás
Seafox
POKE 7337,173 - örökélet
The Secret of Kandar
POKE 17288,173 - örökélet
SYS 29952
Sector 90
$0A59,X - életek száma
The Sentinel
POKE 6679,173: POKE 7512,10 - örök energia (lehet, hogy 8512, vagy 8522)
POKE 6664,96 - a Sentinel nem szívja az energiádat
POKE 3082,x - energia
SYS 16128
Az örök energiához: mivel a következő pálya generálásánál a gép figyelembe
veszi az energiaszintedet is, nem lesz túl változatos a játék örök energiával.
Pályakódok:
0000 - 06045387
0001 - 02254153
0002 - 88534263
0003 - 36478937
0005 - 53670951
0009 - 58618458
0017 - 87507474
0055 - 63769945
0304 - 46774653
0391 - 06895848
0503 - 34809584
0734 - 66919994
1020 - 18368776
1091 - 81759567
1520 - 77699896
1863 - 13090835
2006 - 83456976
2500 - 47912862
3005 - 31958675
3301 - 48423345
3505 - 84653475
3942 - 17556527
4025 - 87933643
4513 - 62131887
4706 - 98972516
5004 - 36570406
5506 - 58705703
6024 - 94747369
6208 - 65592289
6500 - 56983792
6712 - 77956620
7015 - 66650529
7333 - 70647565
7514 - 78983187
8007 - 59442556
8009 - 47671152
8217 - 20644286
8404 - 41484963
8601 - 05288502
8809 - 74656363
9064 - 89848878
9999 - 76750745
Sergeant Seymour Robotcop
A címképernyőn STEGTHESLUG - a keret színe megváltozik, F7-re pályaugrás, F5-re
pályarészek átugrása, F3-ra ugrás a 10. pályára. Ja, és örökéletet is kapsz.
Serpentine
POKE 6540,234: POKE 6541,234 - örökélet
SYS 2064
The Session
Pályakódok:
ZWEYH
TROIS
BUTAN
FIFTH
GORE.
UARGH
.MORE
APRIL
AYDRG
TOBAK
GETTO
HAYDN
MNSTY
MAGIK
BORED
TOOOR
XVIII
HELGA
BOWEL
DRUGS
ROAHR
BUAHA
MOSLO
TLFON
DELTA
UHRAN
APFEL
OUZO.
A.L.K
RTYPE
LIMES
KUBIK
RUBIK
HQORE
Seven Cities of Gold
$00ed - emberek
$00ef - kaja
$00f3 - army
SFI Wrestling!
A *-gal villámot tudsz lőni.
Easter Egg:
Nyomj le Run/Stop billentyűt, majd írd be: GOSUB 700. Ekkor megtudod,
hogy tudod könnyen megölni az ellenfelet.
SFI Wrestling! (Remake)
Easter Eggs:
RUN, majd Commodore és Return. Várj a csengő hangra! Kapsz egy új mozgást,
amit az irányítás leírásánál találsz.
Az előbbi dolgot alkalmazva *-gal villámot lősz.
Esetleg kipróbálhatod ezt: nyomd le a Commodore-t, amikor a ringben vagy. Kb.
10 másodperccel később egy apró változás lép érvénybe: a vér animálva lesz.
SFI Wrestling! 2
A *-gal Skull egy aranycsillagot (Golden Star - egy másik Skull-játék) lő.
Easter Egg:
Run/Stop, majd GOSUB 1055 és GOSUB 1125 - rejtett combók.
Shadow Dancer
POKE 17063,173 - örökélet
POKE 7367,173 - örök magic
Shadow of the Beast
A scrollozó képernyőn HOW SAD TO BE THE FATSO - örök energiád lesz, amit
az energiaszint-jelző pirosra váltása is jelez.
Shadow of the Evil
$008d-$0091 - tulajdonságok (támadás, védekezezés, varázspontok, gyorsaság, erő)
A bevitel menete nem olyan egyszerű, ugyanis ha vadul freeze-eljük a programot,
káromkodva tölthetjük vissza a mentett állást a program reboot-ja után: a drive
karját nyisd föl, majd válaszd ki az OPCIÓK menüt ( a legalsó a sorban ) vagy
mást, a lényeg, hogy a program tölteni akarjon! Mivel az előbb kinyitottuk a
drive-ot, ezért csak forgatná a lemezt, de nem száll el! Most freeze, (a drive
tovább jár) majd átírni a tulajdonságokat (az átírt értékek csak csatában
jelennek meg, addig a régi van a képernyőn!). Csak az újraindítás után (Action-ön
F7) hajtsd le a drive karját! A program szépen tölti tovább a töltenivalóját. Ha
nem érted, miről beszélek, próbáld ki másképpen, rögtön rá fogsz jönni… Ezt a
folyamatot valódi C64-nél kell alkalmazni! Emulátor alatt (CCS64) használd a
beépített monitort (Alt+M), mert egyszerűbb és így nem akad ki a program...
Shadow Skimmer
POKE 25761,234 - örökélet
SYS 31232
Shadow Warriors
POKE 17493,255: POKE 17994,255
POKE 31185,173 - örökidő
POKE 34665,234 - örökélet
POKE 35002,173 - örök energia
SYS 15393
Miután betöldődik egy-egy pálya, írd be gyorsan, hogy ELIXIR OF LIFE és nem
lesz gondod az életek számával.
Shadowfire
POKE 25188,173 - örök idő
SYS 16384
Fegyverezd fel az embereidet, adj egy transportert Mantónak és
küldd el Zoff hajójához.
Hagyd Mantót mászkálni, és ha csatára kerül a sor, dobd el a
transportert és vidd oda a többieket. Ezzel időt takaríthatsz meg.
Az összes tagot irányítani NAGYON időigényes feladat.
Kyrxix a hajó közepén van. Számos erős ellenfél őrzi.
Kyrxix csak Zarkban bízik, és csak őt hajlandó követni. Vidd Kyrxix-et
Mantóhoz és teleportáld az Enigma hajóhoz.
Zoff foglyul ejtése: menj valakivel Kyrxix közelébe, ahol Zoff is
áll. Mikor ugyanott van, ahol Manto, teleportáld a hajódra. Ennyi.
Ezután el kell pusztítani minden ellenséget. Gyorsabban megy, ha
megosztod az erőidet.
A hajót önmegsemmisítővel tudod elpusztítani, de ha nem nyírsz ki
mindenkit, a küldetés nem sikerül.
Nem kell megsemmisítened a hajót, hogy a küldetés sikeres legyen.
Shamus
POKE 27165,141: POKE 27136,54
POKE 23558,169: POKE 27185,165
POKE 13436,169: POKE 27185,169
POKE 27185,189 - örökélet
POKE 18486,169: POKE 23558,169
FOR A=13525 TO 13541:POKE A,234:NEXT
POKE 48438,165
POKE 61190,165
Shamus Case II
$0039 - szobaszám
A játék megnyeréséhez a $26 és $01 közötti szobákat cseréld fel és menj balra.
POKE 3888,128: POKE 15476,176 - örökélet
POKE 42027,165 - örökélet
POKE 4379,169: POKE 4380,0: POKE 4381,234: POKE 20272,169:
POKE 20273,0: POKE 20274,234 - sérthetetlenség
Shaolin
POKE 17796,44 - sérthetetlenség
Shaolin's Road
POKE 17009,165: POKE 23609,165
POKE 17187,234: POKE 17188,234: POKE 17189,234 - örökélet
SYS 16406
Shark
POKE 8210,255 - örökélet
SYS 8192
Sheep in Space
POKE 35039,44 - örökélet
POKE 35009,234: POKE 35010,169: POKE 35011,254:
POKE 35050,234: POKE 35051,169: POKE 35052,254
SYS 32777
Shinobi
C=: pályaugrás
Sidewinder
RUN/STOP-RESTORE, majd
POKE 25187,0: POKE 25188,0 - örökélet
SYS 7639
Sidewize
POKE 23739,111 - sérthetetlenség
Silent Service
Run/Stop, majd RUN: torpedók újratöltve
Silk Worm
POKE 4527,165 - örökélet
SYS 2080
POKE 32203,173 - nincs főellenség
POKE 32203,255 - a játék lelassul annyira, hogy még élvezetes, de nem halálos
SYS 2128
Pause-old a játékozt a H-val, majd C=, Q és újra C=, végül H a játék
folytatásához. Örökélet lesz a jutalom.
- Ha a JEEP felveszi a pajzsot, akkor a HELI-vel lőve azt ATTACK WAVE értéke csökken,
és így hamarabb jön a csirke.
- Ha a CSIRKE második részét szétlőjük, még mielőtt összeáll, akkor két felszerelést
is kapunk, és nő a kissas értéke is.
- Ha a CSIRKÉt a pálya végéig, vagyis az idő leteltéig nem lőjük ki, akkor egy pályán
simán végigmegyünk.
- Minden páros számú pályán tank van, minden páratlanon pedig heli a pálya végi
főellenség.
- Ha a pontszám alatt lévő pajzsszerű valami teljes lesz, akkor kapunk egy tonna
életet is, és nagyon könnyű lesz játszani (ezt hívják nagysasnak).
- Ha egy player-rel játszunk, akkor a másik később is beszállhat.
- Ha a pajzs mellett összejött a négy rovásírás (ez a kissas), akkor a nagysas egy
fokozattal feljebb kerül.
Sim City
POKE 12281,255 - péééénz
SYS 32774 (a térkép széle kissé zavaros lesz)
Shift+FOUND: 10,000 credit
F1: 4000 creditünk lesz (ha több volt, akkor is)
- A kimentett állásban nem szabad a filenak olyan nevet adni, amiben szám van, mert
nem hajlandó visszatölteni.
- Ha az utat, vagy villanyvezetéket a víz felett meggyújtjuk, majd a bulldózerrel
eloltjuk, akkor a tűz helyén egy darab föld lesz, amin már tudunk kanyarodni.
- A vízvezeték ára egységenként $200! A program csak 2-nek írja, de 200-zal számolja!
- A térképszerkesztő üzemmódot városépítés közben is lehet használni!
- A vízvezeték nem csak jól mutat, de a tüzek továbbterjedését is akadályozza.
Skate or Die
POKE 7452,173 - végtelen jegy
Skate Rock
SYS 2305, reset, majd
POKE 2513,x - életek száma
SYS 2304
POKE 4963,x - életek száma
POKE 7715, 165
Skateboard Joust
POKE 12620,173 - örökélet
SYS 4096
Skool Daze
POKE 7553,165: POKE 7623,165 - sérthetetlenség
Ha írni akarunk a táblára, másszunk oda a tábla közepéhez,
és nyomjuk meg a W-t. Kilépés RETURN-nel.
Dátumok történelemórára:
Poiters 1356
Borodino 1812
Lexington 1775
Waterloo 1815
Culloden 1746
Yorktown 1781
Agincourt 1415
Lepanto 1571
Clontarf 1014
Shrewsbury 1403
Crecy 1346
Gettysberg 1863
Evesham 1265
Balacava 1854
Skramble
POKE 11291,175 - örökélet
POKE 10049,4: POKE 9476,0 - sérthetetlenség
POKE 8609,234: POKE 28117,234: POKE 28118,234
SYS 9594
POKE 8609,173: POKE 3808,169: POKE 3809,0: POKE 3810,234
Run/Stop-Restore, majd SYS 32000
Skramble III
POKE 920,165: POKE 955,165: POKE 9199,165 - örökélet
Skull and Crossbones
$2DBA,AD - örökélet
POKE 28479,165 - örök energia
POKE 11700,9 - örök energia
SYS 16624
Sky Jet
POKE 27792,x - életek száma
POKE 27163,96
FOR A=27016 TO 27018:POKE A,234:NEXT
SYS 29350
Slamball
POKE 3245,250 - örökélet
SYS 2066
Slap Fight
POKE 10239,173
Ne lövöldözz az elején és maradj életben, amíg csak tudsz,
így ha meghalsz, átkerülsz egy későbbi pályára.
Slater Man
Pályakódok:
5 - 8D763C
10 - HD734A
15 - NVYD63
20 - 748TGA
25 - 983H4S
30 - 360KH9
35 - JHB3CU
End - WONDNEEES
Cheat mode - GRIFFIN
Slayer
POKE 6924,189 - örökélet
Slide
Pályakódok:
1 - WFOCMAKF
2 - OPQWNCZE
3 - UCNSLDIV
4 - LSKDUVPZ
5 - SPSOEMVX
6 - XOSMFDSF
7 - FOPSIDMC
8 - PWODJXKA
9 - AMKVIDZF
10 - YIRUWPCD
11 - IORPXZUM
12 - NOQDKZXJ
13 - YIUROECS
14 - SQRWFIOP
15 - SLVMOISR
16 - IPODMCKD
17 - FEOROUMX
18 - OIJDMZLK
19 - PIFLMXSR
20 - OESICMSZ
Slimey's Mine
$5BB3 - titkos üzenet
POKE 2255,173: POKE 2327,169: POKE 2328,0: POKE 2329,141:
POKE 2330,207: POKE 2331,74 - örök energia
POKE 23474,32 - üzenet
POKE 30305,x - játék sebessége
SYS 23052
Smash TV
POKE 2573,169: POKE 2574,165: POKE 2576,3: POKE 2577,164 - örökélet
POKE 41987,165 - örökélet
POKE 44755,165 - fegyverek
POKE 41961,165 - sérthetetlenség
SYS 2096
Snake
POKE 6705,173
SYS 2304
Snokie
POKE 33242,255
POKE 28117,234: POKE 28228,234 - sérthetetlenség
SYS 28990
POKE 32008,76: POKE 32009,17: POKE 32010,125: POKE 31817,76:
POKE 31818,80: POKE 31819,124 - sérthetetlenség
SYS 28994
Snoopy
POKE 9285,169: POKE 9286,0: POKE 9287,234: POKE 9309,169: POKE 9310,0:
POKE 311,234: POKE 9845,169: POKE 9846,0: POKE 9847,234: POKE 9851,169:
POKE 9852,0: POKE 9853,234 - sérthetetlenség
POKE 9305,64: 9313,0 - ütközések letiltása
SYS 14086
Snowstrike
Játék közben freeze:
$1BA4 - ágyú
$1BA5 - AAM rakéta
$1BA6 - ASM rakéta
Solomon's Key
POKE 2213,165 - örökélet
POKE 8854,66 - örök idő
POKE 4899,0 - örök lőszer
POKE 5150,x - pálya száma (0-31)
SYS 2063
Son of Blagger
POKE 6626,232 - örökélet
POKE 3560,8
FOR A=9024 TO 14783:POKE A,0:NEXT
SYS33792
Játék közben freeze:
$0700-$0701 - hősök száma
Sonic Boom
POKE 14041,165 - örökélet
POKE 4587,189 - kikapcsolja a zenét, csak a hanghatások maradnak
Sorcery
POKE 56325,255 - végtelen idő
SYS 31744
Soul Crystal
A legelterjedtebb törés kifagy, pontosabban nem is igazán fagy ki, csak a 4.
részben a csigalépcsőnél lefelé menet nem tölt be képet és az üzenetablak is
eltűnik. A teendő: Szedjük ki a floppy drive kábelét a gépből, majd tegyük
vissza. A kép ugyan nem lesz tökéletes, de tovább játszhatunk, és ez a lényeg.
Space Action
POKE 5697,171 - örökélet
Space Crusade
Kód: BEBB364A38A - minden küldetés teljesítve, Captain Supremus szint.
Még a Dreadnought sem ellenfél, ha az ajtónyílásban megáll.
Egyszerűen csukjuk rá az ajtót.
Ne használd a scannert! Igaz, hogy megtudhatod, mi vár rád a következő szobában,
de közben az alienek megtámadhatnak.
Tartsd viszonylag (de ne nagyon) szorosan egymás mellett az embereidet!
A használhatatlan csapattagot küldd előre felderíteni és ajtókat nyitni!
A commandernek adj egy powerfistet és egy powerswordot. Így ugyan nem tud távolabbi
célpontok ellen harcolni, de közelharcban kiváló lesz, ami később jól jöhet.
A commandernek 6 HP-je van, amiből egyet minden probléma nélkül elveszthet,
viszont a többieknek csak 1 van, így nagyobb csatáknál vidd a commandert a
csapatod és az ellen közé, hogy védje a többieket.
Tárgybegyűjtő küldetéseknél mindig a commanderrel vedd fel a tárgyat!
A melta bomb a leghatásosabb egyszer használatos fegyver, és kiváló Dreadnoughtok
és egyéb kemény ellenfelek ellen.
Ha belefutsz egy csapat szörnybe, mindenképpen nyírd ki őket, mielőtt továbbmész!
Egy egyedül maradt gretchin is okozhat problémát a felszerelésével, és ha a kocka
is úgy akarja.
Ha egy szoba tele van alienekkel, használj Blind Grenade-et, és ha lehet, Fire
Order kártyát is. A második pályán különösen jól jön ez a taktika.
A missile launchert nagyobb csoportok ellen használd! Érdemes erre és a power
gunokra célzót is pakolni.
Space Gun
POKE 2934,181: POKE 3052, 181: POKE 15483,165 - végtelen credit
Space Harrier
POKE 6666,234 - örökélet
POKE 6010,173 - örökélet
POKE 2213,255: POKE 8110,0 - örökélet?
SYS 2128
Space Invasion
POKE 2409,173 - örökélet
Space Pilot
POKE 3486,12: POKE 3487,221: POKE 3611,12: POKE 3612,12 - örökélet
Caps Lock+Ctrl+Esc: pályaugrás (mivel Caps Lock és Esc nincs a C64-en,
majd mindenki szépen kikísérletezi magának :))
Space Rogue
Dokkolás után freeze:
$0728-0729 - pénz (88 13-at írva 5000 creditünk lesz)
$051D-051F - páncél
Töltsük be az A oldalról a SAVED nevű file-t $1403-ra. $151D-1E címeken a pajzs
energiáját tárolja alsó/felső byte formájában. A módosítás után mentsük ki az
eredeti névvel $1403-tól $1802-ig, majd írjuk vissza a töltési címet $0403-ra
valamilyen monitorral.
Belépési kódok:
Page Word
1 - SCOUT
2 - DECADE
3 - BETTER
4 - BENEATH
5 - LONGER
6 - TARGET
7 - HAVE
8 - WHEN
9 - SEASONED
10 - DOCK
12 - SHOWN
13 - RECHARGING
14 - FIRE
15 - THREE
16 - OPTIONAL
18 - ISTANCE
19 - DEADLY
20 - SHIELDS
21 - CONTROL
22 - HELM
24 - GATES
25 - QUICKLY
27 - TITANS
28 - FLASHY
31 - WORKERS
35 - SUICIDAL
37 - IMPERIAL
39 - SHOULD
41 - COLONIZATION
42 - PIRACY
44 - WRENCH
46 - CHAMBERS
Ha a Starbase-re akarunk valamit becsempészni, nem csak az első alkalommal
sikerülhet, hanem bármikor, ha a gép RND-je úgy dönt.
A Manchi-egg Sigure-ben van. Ki lehet hozni arcade módszerrel is, de
felhasználhatjuk Omas Tyran talizmánját is.
Néha előfordul, hogy telerakjuk a hajó raktárát áruval, és mire megérkezünk,
a rakomány eltűnik. Ez ellen az a megoldás, hogy az űrbázist elhagyva a navigációs
panelon lekérjük a STATUS-ból a Cargo-t. Így az áru felhagy azzal a kellemetlen
szokásával, hogy szubblimál a rakterünkből.
Minden űrbázison van egy bezárt ajtajú szoba. Ha megpróbáljuk feltörni, azonnal
bekapcsolja a riasztót. A megoldás: leisszuk magunkat! Menjünk a kocsmába, és
igyunk addig, míg a kocsmáros már nem szolgál ki minket. Ekkor emberünk azt a
helpet adja, hogy Hic!, Hic!, Hic! Aha. Mostmár feltörhetjük az ajtót, nem fog
bekapcsolni a riasztó.
A Scanner-rel délkelet felé induljunk. Az inváziós hajók északkeletre vannak,
amikor megkapjuk a küldetést. Csak nappal közlekedjünk, mert nem fogunk tudni
tankolni. A császárt ne kövessük, hanem várjuk be. A kísérőivel ne törődjünk
addig, amíg az ő gépét meg nem bénítjuk (különben megszökik). A kocsmában nem
hold pia van, hanem Pángalaktikus Gégepukkasztó. A Dedalus II. úgy néz ki, mint
az Enterprise (megnézhetjük, ahogy leszáll, de lelőni nem lehet).
Space Taxi
POKE 16911,200 - örökélet
POKE 23797,189: POKE 27583,189
Az Instructions képernyőn tartsd lenyomva a felfelé nyilat, amíg a FIRE
felirat szürkévé nem változik. Ezután Shift+fel nyíl, amíg fekete nem lesz
a FIRE felirat. Végül nyomd le a csillagot (*) a titkos menühöz. Ugyanitt,
az Instructions képernyőn a J betűt lenyomva Johnról szerezhetsz bővebb infót.
Space Towers
$18D0-DF,AE - idő
$40004,x - életek száma
Space Warrior
POKE 5315,44 - örökélet
POKE 5310,76: POKE 5311,11: POKE 5312,21 - sérthetetlenség
SYS 4096
Pályakódok:
2 - 732
3 - 354
4 - 116
5 - 988
6 - 470
Space Walk
POKE 52959,160: POKE 21296,169: POKE 21297,0: POKE 21298,234:
POKE 21210,169: POKE 21211,0: POKE 21212,234
Spartacus the Swordslayer
Az első szint megtétele után reset, majd
POKE 32735,234: POKE 23736,234
SYS 25594
Speed Zone
POKE 7034,173 - örökélet
SYS 4096
Speedball
Játék közben nyomj meg minden funkcióbillentyűt: vége a meccsnek, győztél.
Speedball 2
Az Imageworks-ös címképernyőn írd be: BRADFORD-ON-AVON - a hangeffekt után játék
közben G-re nálad terem a labda, a T-vel feltartóztatod, F-fel pedig lefagyasztod
az ellent, +-szal növeleds a pontszámot, Run/Stoppal megnyered a játékot.
- Ha az oldalt látható tekert csövön átlőjük a labdát 1, ha mégegyszer 2 piros
pötty jelenik meg belül. 1 pöttynél a gól 15, a bonus 3 pontot ér, 2 pöttynél
20. ill 4. Az ellenfél pöttyeit érdemes kiszedni, amit úgy lehet, hogy átlőjük
a csövön. Ha az oldalt látható bonus-szerzők közül mind az ötöt betöltjük,
megkapjuk az összértékük dupláját!
- Oldalt van egy rugó, amiről visszapattanva a labda villogni kezd. Ilyenkor
védhetetlen a lövésünk.
- A KNOCKOUT-ban úgy nyerhetjük meg a játékot, ha az első csapatnál mindig
döntetlent harcolunk ki (eleinte igen nehéz), és közben a lehető legtöbb pénzt
szedjük össze. Miután a felszerelések elérik a 240-es értéket, lehet vadulni…
(Az utolsó néhány csapatnál így is nehéz dolgunk lesz.)
Spellbound
- A Wand of Command irányítja az embereket
- Add a Mjolnirt Thornak, és megjavítja a liftet
- Fújd meg az Elf Hornt, és a keresett személy megjelenik
- Add oda az üres üveget Florinnak, majd vedd vissza: energiád feltöltődik
- A földhöz ragadt tárgyak jól jönnek, mikor egy bizonyos varázslatot hajtasz végre...
Spelunker
POKE 10407,44 - örökélet
Sphere Brain
Pályakódok:
01 - NOONE
02 - SCOUT
03 - GRIPE
04 - VERVE
05 - BLAST
06 - FLOOD
07 - TOKEN
08 - ROUGH
09 - THORN
10 - ANGEL
11 - INCUR
12 - ZONAL
13 - DRAFT
14 - ULTRA
15 - YEARN
16 - DEFFY
17 - ESSAY
18 - CODEX
19 - WREAK
20 - HEDGE
21 - KNELL
22 - MERCY
23 - DEATH
24 - TRUST
25 - OWNER
26 - NEVIS
27 - STAMP
28 - FORGE
29 - BUENA
30 - VISTA
Pályaugrás - ZWEDCN
Spherical
POKE 25838,173 - örökélet
Pályakódok:
1 játékos:
Level ?? - skyfire
Level ?? - radagast
Level ?? - yarmak
Level ?? - stormblade
Level 75 - mirgal
2 játékos:
Level ?? - ghanima
Level ?? - gliep
Level ?? - mournblade
Level ?? - jadawin
Level ?? - gumbachachmal
Spike the Viking - Spikey in Transylvania
POKE 10708,173 - örökélet
Játék közben C+J+2: örökélet
Fogjuk az ágyúgolyót, és a fáklyát, és menjünk oda ahol az ágyú van. Az
ágyúgolyót tegyük a szikla mellé (elé), és tegyük (bocs toljuk) rá az ágyút.
Majd erre a két "izére" tegyük rá a fáklyát. Ha jól csináltuk, hallunk egy
durranást, és megnyílik előttünk a föld. Menjünk be! Itt egy kutya fogad
bennünket. Ha nincs nálunk a csont, az pech. Ha nálunk van, akkor tegyük le a
szoba közepére és csaljuk oda a kutyát. A kutya felveszi a csontot, és mehetünk
továban ismét jobbra, és a következő szobában be az ajtón. Ha bementünk ismét
jobbra, és ismét jobbra. Na, itt bemegyünk az ajtón, és bent felvesszük a
Walkmant (Personal Stereo). A kulcsot is felvehetjük, de nem lényeg vissza
a várba. Pontosabban a börtönbe. Rögtön az első (1) bellánál járkál egy őr.
Szerinte nagy a csend idelenn. Zajt nem tudunk csapni, de nálunk van a walkman.
Adjuk oda neki. Jé, a bácsi elment! Nyissuk ki a cellát! Ha ezt a cellát
kinyitottuk, akkor nem fontos a másik őrnek bort adni. Azt a cellát hagyjuk
a fenébe. A romos házban (ABANDONED SHACK) található a lejárat a föld alatti
kazamatákba. Vegyük magunkhoz az ágyúgolyót (CANNONBALL) és a fáklyát (TORCH).
Toljuk az ágyút ameddig csak lehet, rakjuk rá az ágyúgolyót, majd a fáklyát és
kitárul az ajtó. Bent egy kedves kutyát találunk, de inkább ne ismerkedjünk meg
vele. Azon a képernyőn, ahol a csúszós valami található, lelünk egy csontot.
Ezt odalökve a vérebnek, nyugodtan elmehetünk mellette. Itt bolyongva találunk
egy walkmant (PERSONAL STEREO). Menjünk a börtönbe (DUNGEONS EXIT), s adjuk oda
az őrnek, aki PINK FLOYD-ról gagyog nekünk. Miután lelépett, ezt a társunkat is
ki tudjuk szabadítani.
Spike's Peak
POKE 14854,165 - örökélet
Spiky Harold
POKE 30605,169: POKE 30606,15: POKE 30607,234:
POKE 30608,234: POKE 30609,234 - nincs ellenség
SYS 28672
Spindizzy
POKE 40057,96 - örök idő
POKE 38195,96 - örök idő
Ha nem működik a reset, POKE 26487,96 és RUN.
A készítő szerint nincs cheat mode a játékban, pedig induláskor keresi
az I LIED! szavakat, és ha megtalálta, POKE-olja a megfelelő helyet.
Ha nem működik, keress erre: a9 4c 8d 33 95 (lda #$4c; sta $9533) és cseréld
le erre: $4c to $60 (JMP->RTS), majd keress erre: 60 d0 00 88 10 és cseréld le
a $00-t $08-ra. Esetleg indítás előtt POKE 16576,96: POKE 16571,8 és mentés.
Betöltés után PAT: végtelen idő
Spiralon
POKE 5417,173
SYS 13459
Spirit of Adventure
POKE 49160,240 - péééénz
$C007 - pénz
$C009 - étel
Az Experience pont karakterenként:
1. $C521
2. $C5A1
3. $C621
4. $C6A1
5. $C721
6. $C7A1
A városban RUN/STOP, majd
FOR A=53213 TO 53230: POKE A,3: NEXT A és Return - minden rúnakőből 3 db
Ezt FOLYAMATOSAN kell beírni, nem baj, hogy átlóg a második sorba:
X=50441: FOR Z=0 TO 5: FOR A=0 TO 6: POKE X,255: POKE X+1,255: X=X+3:
NEXT A: X=X+107: NEXT Z - a karakterek összes tulajdonsága 255 lesz (célszerű
azonban ezt kicsit lejjebb venni, nehogy túlpörögjenek: a 2 db 255-öt a listában
írjuk kisebb számra). Ezek után RUN-nal indítsuk újra a programot.
Képek töltésekor hajlamos a program a kifagyásra, ezért Run/Stop, majd
POKE 16034,76: POKE 16035,235: POKE 16036,62 és RUN
A legjobb vicc az, hogy mentésnél is kifagy. Ezúttal Run/Stop-Restore, majd:
OPEN1,8,1,"DM.SAVE.GAME.(A)":
PRINT#1,CHR$(0);CHR$(192);
FORA=0TO4095:
B$=CHR$(PEEK(A+49152)):PRINT#1,B$;:NEXTA
CLOSE1
Ezeket célszerű előbb 2-2 sor kihagyással beírni, majd utána csak a RETURN-t
nyomogatni. A filenévben a zárójelben lévő 'A' betű lehet az ábécé egyik betűje.
Ha megvan (nem rövid idő!), akkor RUN. Menteni lehetőleg csak kolostorban
próbáljunk!
Spirit of the Stones
FOR A=34322 TO 3428:POKE A,234:NEXT
SYS 32777
Spitting Image
POKE 3314,173 - örökélet (1. játékos)
POKE 3348,173 - örökélet (2. játékos)
SYS 2816
Split Personalities
POKE 7033,234: POKE 7034,234: POKE 7035,234: POKE 2050,234 - örökélet
POKE 12156,12: POKE 12239,12 - örökélet
SYS 13165
Spooks!
POKE 14919,32 - örökélet
SYS 5616
Spore
POKE 7826,165
POKE 6313,234: POKE 6314,234: POKE 6315,234 - végtelen energia
Spy Hunter
POKE 15582,234: POKE 15583,234 - sérthetetlenség
POKE 39487,173 - örökélet
POKE 35914,x - életek száma
Amint kijössz az autóból, irány jobbra, ahol zavartalanul vezethetsz, amíg
az oldalra lövő autó meg nem jelenik.
Spy vs Spy
POKE 28775,0 - végtelen idő
POKE 18363,255 - sérthetetlenség
Spy vs Spy II - The Island Caper
POKE 21108,0 - végtelen idő
Spy's Demise
POKE 7677,165: POKE 13565,165: POKE 38141,165 - örökélet
Square Out
Pályakódok:
01 - LOVHOLGOD
02 - FANKAKTUF
03 - GYTTENGAL
04 - HOLGODVEN
05 - KAKTUFRIT
06 - TENGALHIN
07 - GODVENWER
08 - TUFRITJAK
09 - GALHINXIF
10 - VENWERCAD
11 - RITJAKFOG
12 - HINXIFWUZ
13 - WERCADJOL
14 - JAKFOGTRU
15 - XIFWUZLOJ
16 - CADJOLQUI
17 - FOGTRUXAF
18 - WUZLOJSHO
19 - JOLQUITUI
20 - TRUXAFWI
21 - LOJSHOHON
22 - QUITUIVAS
Square Supremacy
$0D07,A0 - örökidő
Squirm
POKE 15412,173
SYS 15133
Squish'em
POKE 2562,100 - örökélet
POKE 38518,165
SSI játékok
Az alábbi tipp az összes SSI RPG játékhoz használható. Ha a csatáknál nem
látszanak az emberek, a megoldás: töltsük be a loadert, s indítsuk el. Amikor
a program rákérdez a fastload-ra, nyomjunk RUN/STOP-ot. Ezután le kell törölni
a lemezről az eredetit, és felvenni a helyére a berhelés után kapott BASIC
programot (elég, ha az utolsó sorát futtatjuk) Ezek után kapcsoljuk ki a gépet,
s töltsük előlről a loadert, s kész.
The Staff of Karnath
POKE 2671,234: POKE 5634,45
SYS2560
POKE 1005,182: POKE 1006,10 - örökélet
SYS 20024
Star Fire
Mivel az ellenséges hajók nem tudják leszedni a hajódat, a nehézség nem a
túlélésben rejlik, hanem hogy a lehető legtöbb ponttal fejezd be a pályát,
mielőtt elfogyna az üzemanyag. Érdemes tehát nem vaktában lődözni, mert
minden mellélövés feleslegesen melegíti a lézert. Jobb továbbá, ha ahelyett,
hogy lelőnéd őket, elmenekülsz az ellenség lövései, illetve a meteorok elől,
mivel ezeket lelőve pontot nem kapsz, csak a lézer melegszik.
Ha idő előtt megfelelő mennyiségű pontot szedtél össze, hogy a következő
pályára lépj, használd ki az időt és hűtsd le a lézereket (repkedj, ne
lődözz és kerüld az ütközéseket).
Star Lifter
POKE 5803, 165
Star Raiders II
POKE 6407,173 - végtelen bomba
Star Trek
POKE 37465,165: POKE 37550,165 - örökélet
POKE 35157,164: POKE 37171,165 - végtelen bomba
POKE 35821,165: POKE 36903,165 - végtelen szuperhajtómű
SYS 32768
Star Wars
POKE 36280,173: POKE 61272,173
SYS 32768
$4E7F,AD: $4F03,AD - pajzs
Starbyte Super Soccer
Kezdésként az utolsó ligában találjuk magunkat, itt ne az eredményre, hanem
a pénzre összpontosítsunk! Csapatunkat fizessük be a legdrágább edzőtáborba,
ahányszor csak lehet. Így nagyon sokat fejlődnek, és a legjobbjainkat drágán
eladhatjuk. A pénzünk összege elérheti az 50 millió márkát. Ezután már könnyen
megnyerhetjük az első ligát is!
Starforce Fighter
POKE 3749,173 - örökélet
SYS 34432
Starforce Nova
POKE 6025,44 - örökélet
Starfox
POKE 35156,165 - örökélet
SYS 32768
Játék közben nyomd le az M betűt, és egy Cheat menübe kerülsz!
Starquake
POKE 3661,169 - örökélet
POKE 9559,169 - végtelen töltény
POKE 3546,234 - végtelen energia
POKE 19161 - végtelen felhő-platform
SYS 3075
POKE 12348,254
SYS 3088
Pályakódok:
SIGMA
ASTRA
HYLIS
KAPPA
FEMUR
CHASM
MALIS
METRE
XENON
COSIN
PLASM
OPTIC
POLAR
Z.A.P
MESON
Stealth
POKE 30298,x - életek száma
POKE 30590,173 - örökélet
POKE 59028,173
POKE 28512,132
POKE 28341,169: POKE 28342,0: POKE 28343,234
SYS 53055
Steel
POKE 5339,44: POKE 5348,44: POKE 5087,44: POKE 5096,44:
POKE 2048,120: POKE 2049,169: POKE 2050,53
SYS 2048
Steel Thunder
A gyakorló küldetés alatt
POKE 14366,189 - örökélet
POKE 34913,173 - örök lőszer
Steg the Slug
Pályakódok:
Level 02 - RDNUHCCMGU
Level 03 - EDOUTIOCKO
Level 04 - HDPFUVLCCM
Level 05 - ODQMFUVLIC
Level 06 - MEBHETPIAG
Level 07 - LECGODTRHK
Level 08 - NEDGFLDVRL
Level 09 - OEFVHAGHLV
Level 10 - PEGTTHIGLD
F1-re pályaugrás - POSH MOTOR
Stifflip & Co.
Írd be: USE ORGAN, majd DEFACED
Stix
POKE 25107,173 - örökélet
POKE 2205,x - az életek száma (1-255)
POKE 2197,x - a vonal sebessége (1-255)
SYS 2061
Stone Age
A pályakódos képernyőn MAYDAY, majd F7-tel pályaugrás.
Pályakódok:
2 - BOVIDO
3 - SIDULA
4 - BIFISI
5 - LOVUHO
6 - BADEBA
7 - LUFIDO
8 - HAVULU
9 - LODISE
10 - HIFUHI
11 - DIVOBI
12 - HEDIDA
13 - DAFALI
14 - MUVESU
15 - DADOHA
16 - SOFOBO
17 - DIVIDE
18 - SIDABI
19 - BEFEDO
20 - SAVOLI
21 - BUDUSU
22 - LIFOHU
23 - BOVIBE
24 - LIDADA
25 - BIFALO
26 - LEVUSA
27 - HADOHA
28 - LUFIBO
29 - HIVADA
30 - DODALO
31 - HIFUSE
32 - DIVEHE
33 - SEDIBI
34 - DUFUDU
35 - SUVIBU
36 - DIDUDI
37 - SOFELU
39 - SEDUHO
40 - BEFIBE
41 - LUVUDI
42 - BUDOLO
43 - LIFISA
44 - HAVAHU
45 - LIDEBU
46 - HEFODE
47 - DEVOLI
48 - HUDISO
49 - DUFAHA
50 - HIVEBI
51 - DADODU
52 - SIFUBA
53 - DEVODO
54 - SEDILE
55 - BUFASE
56 - SUVAHI
57 - BIDUBI
58 - LAFODU
59 - BIVILI
60 - LEDASU
61 - BOFAHA
62 - LUVUBO
63 - HUDEDE
64 - LIFILI
65 - HAVUSO
66 - DODIHA
67 - HETUBU
68 - DOREDU
69 - SUHIBE
70 - DUTUDI
71 - SIRILO
72 - DAHUSA
73 - SOTOHI
74 - BERIBU
75 - SOHADA
76 - BUTELO
77 - LUROSE
78 - BIHOHI
79 - LATIBI
80 - HORADI
81 - LEHELU
82 - HOTOSU
83 - DARUHU
84 - HUHOBA
85 - DITIDO
86 - HARABA
87 - DOMADI
88 - SATULO
89 - DOROSA
90 - SAHIHO
91 - BUTABU
92 - SIRADE
93 - BIHULI
94 - LOTESI
95 - BARIHA
96 - LOHUBI
97 - BATIDU
98 - LURULA
99 - HIHESO
100 - LITIHE
Stop the Calippo Eater
Pályakódok:
3 - CALIPPO
6 - SCHLURF
Stop the Express
POKE 11919,234: POKE 11920,234: POKE 12567,234: POKE 12648,234 - örökélet
Storm Across Europe
Az oroszok nem vonulnak be sehova, ha az első körben nem foglaljuk el Varsót
(a csillagos lengyel terület).
Léteznek ejtőernyős hadseregek is, ezekben csak ejtőernyősök és csatarepülők
lehetnek. Ha egy kikötőbe megyünk, az összes ejtőernyőst ledobásra állítjuk,
és a támadásnál speciális támadást kérünk, akkor ugyanaz történik, mintha
partra akarnánk szállni, csak ehhez nem kellenek AMPH-k. Már rögtön a játék
elején hozzunk létre egy ilyet!
Ha angol veszteséget szeretnénk látni, tegyünk a FRIKA erődbe pár helyőrséget.
Ha elküldjük RAID-olni az olasz hajókat, nagy a zsákmány.
Ant.39-ben kezdjük a játékot. Lengyelországot rohanjuk 5 hadsereggel, a
hatodikkal pedig Jugoszláviát. Amikor az olaszok belépnek a háborúba, a két
európai seregükkel és egy némettel rohanjuk le Törökországot, a másik olasszal
(az észak-afrikaival) pedig törekedjünk törökország felé. A Boszporusznál át
tudunk menni Kis Ázsiába. űgy máris megvan az összeköttetés Észak-Afrikával!
Franciaország és Szovjetúnió elfoglalása: mindkettőnél a nagy pöttyös (nem a nagyon
pöttyös) szektorokat és egy kis pöttyös szektort elég elfoglalni; Angliánál Londont
(a nagypöttyös) és a fölötte lévő szektort kell elfoglalni; Németországot kéretik
nem elfoglalni (szegény Adolfkám megfordulna a sírjában); Szovjetúniónál elég a
csatlós államok fővárosait elfoglalni, de kéretik ezt sem tenni; A csatlós államok
hadseregeit érdemes együtt harcoltatni, így egész erősek. Egyszer pl. Törökországon
(végig bekerítve harcoltak), majd elfoglalták Sztálingrádot és így az egész
Szovjetúniót; A szövetségesek (ha Anglia legdélibb szektorában van 1 szállító és
1 kétéltű hajója) onnan bármikor, bármennyi, bármekkora csapatot szállíthatnk;
Az ejtőernyősöknek (ledobva) a partraszálláshoz nem kell kétéltű hajó (AMPH.);
A légi hadviselést nem kell erőltetni; A helyőrségek sokszor, ha 10-70 %-os
veszteséggel visszaverik a támadót, teljesen elvesznek; Ha egyedül játszdjuk le.
Mivel nekik sok nyersanyaguk van, így az mind a miénk lesz, így könnyedén
legyőzhetjük az angolokat; Ha az angolokat irányítjuk, akkor jó nagy galibát
tudunk okozni, ha az első lépésben megtámadjuk erre nem száósait. Így már egészen
izgalmas a játék.
Storm Warrior
POKE 13623,173 - örökélet
POKE 8602,173: POKE 12299,173 - örökélet
Stormbringer
POKE 6348,1 - joy fel-le: pályaválasztás, tűzre kiválasztás
SYS 6607
Stormlord
POKE 23858,173 - örökélet
A készítők névsora alatt írjuk be a DRAGONBRIDGE szót. Kezdjünk játszani, majd
nyomjunk SPACE-t és L-t, hogy kiválaszthassuk a nekünk megfelelő pályát.
Strangeloop
POKE 44217,173: POKE 45986,173 - örökélet
SYS 665
POKE 45486,173 - örökélet
POKE 44217,173 - végtelen jetbike fuel
POKE 48111,173 - végtlen oxigén
POKE 31703,173 - végtelen blaster lőszer
POKE 43808,173 - végtelen patch
SYS 865
A *-ot megnyomva elveszítesz egy életet, P-re Pause (itt lehet menteni is)
Street Rod
$635a-$635c - pénz (Pl.: 123456 dollárhoz M 635a 12 34 56 .. .. .. .. ..)
- Mivel a cél A Király mielőbbi legyőzése, ezért kerülni kell mindenféle
időrabló ténykedést! Ezt azoknak mondom, akik már nem abszolút kezdők a
játékban, akik csak most ismerkednek vele, azok NE is olvassák el, vagy
ha elolvassák, akkor se kövessék ezt görcsösen, inkább élvezzék és
fedezzék föl a gamét!
- Addig nem érdemes más taktikáját követni, sőt cheatelni sem, amíg
legalább egyszer, saját stílusban, önerőből végig nem vitted a játékot!!
- Az én legjobb időm 123 óra, amit a következő módon értem el:
- Új játék kezdése - gondolom, ez nem meglepő :)) A legjobb kezdő autó
a Ford Fairlane 500.
- A garázsban először a gyújtást kell beállítani, majd első lökhárító,
hátsó lökhárító, tető le. Ekkor 17-e és 1 óra lesz, ha valamit rosszul
csinálsz, akkor 18-a és 3 óra. Hmmm.
- Most 102-vel megy és 2 gallon benzin van benne. Ez pont egy országúti
versenyre elég vagy kb. 4 gyorsulásira. Ezután ki az utcára, először is
több kocsit kell szerezni, hogy azokat eladva, megvehesd a '63-as
Corvette-et. Most kell egy kis (NAGY) szerencse, hogy olyan kocsik
jöjjenek, amelyek alig gyorsabbak, mint 102, lehetőleg automata váltósak
és jó drágák! :) Azt majd mindenki leteszteli, hogy mennyivel gyorsabb
ellenfelet tud legyőzni. Nyugodtan meg lehet zúzni a másik kocsiját, azaz
le lehet szorítani - úgysem töri össze magát, csak figyelni kell, nehogy
a nagy lökdösődésben Te kerülj a padkára!
- Ha nagyon elmarad mögötted a másik, akkor előbb vagy utóbb jön a zsaru,
(minél többet ér a másik kocsija, annál biztosabb, hogy jönni fog!)
némelyik bokorból még villantanak is! Ha a másik fényszóróját nem hagyod
(sokáig) eltűnni a visszapillantó tükörből, elkerülheted a zsarut. Érdemes
erre figyelni, mert 102-vel még nem lehet eltűnni előle, amellett a benzin
is fogy, nem beszélve arról, hogy a kocsi alkatrészei is rongálódnak (kopnak).
- Az első nyert menet után tankolni kell, vagy lehet tankolni egyből az
első verseny előtt is. Kb. 5-6 versenyt kell nyerni mind a két típusból,
csak akkor áll ki A Király!
- Nos, ha összejött pár kocsi, el lehet adni őket, úgy $200-ral kevesebbért
kínálva, szinte mindig elviszik alku nélkül! (Az etalon ár az újságban!)
Arra kell törekedni, hogy ne alkudjon a vevő, mert csak az idő megy vele.
Ez a $200-ral csökkentett ár csak az új és széria kocsikra érvényes, ha már
pár %-os kopás van, vagy át lett szerelve alkatrész, akkor ez nem jön be!
- Ha megvan a pénz, jöhet a Corvette! Én vásárlás után előkészítettem,
motor, lökhárító, benzin, majd vissza a Fairlane-t, célszerű néha gyújtást
is állítani rajta!
- Most lehet menni gyorsulni! Nem kell tétre menni, a lényeg, hogy
meglegyen az 5-6 győzelem. Kb. ekkorra A Király már a csehóban lesz, ha
mégsem, akkor lehet tovább versengeni, ha mégis, akkor vissza a garázsba,
elő a Corvette-et, újra az utcára, kihívni A Királyt, majd megcsodálni
az endseq-t és bevésni a nevet a Hi-Score táblába! Ugye milyen egyszerű?! :))
- Lehetséges, hogy néhány dolgot fölcserélve még több időt lehet nyerni,
de ezt majd már Ti!
- Egyébként a mentés is idő!!! Valamikor elkezdtem jegyzetelni, hogy mi
hány óra, de nem mindig volt egységes, így hagytam a fenébe...
- A lemezen található egy TXQ nevű file, ebben van a szöveg, lehet
magyarítani. Nekem is volt valahol egy saját magyarítás, de hol van az már...
- Ha szeretnél egyéni matricákat a kocsidra, akkor az SPR file-ban - ami
$2080-tól $3800-ig tart a memóriában, ha direkt módon töltöd be - kell
lecserélni a $2b00-tól $2d00-ig terjedő részt, 4db, 2x1-es, multicolor
sprite-tal. A színeket nem tudom, hol lehet állítani, mert ennyire nem
mélyedtem bele a dologba.
Street Sport Baseball
POKE 14456,165 - korán üt az ellenfél
$3876,$ff - nem üt az ellenfél
$0661 - kör
$0662 - saját pont (decimálisan!)
$0663 - ellenfél pontja (decimálisan!)
$065e - strike
$065f - ball
$0660 - out
Street Surfer
POKE 3120,69: POKE 4054,99: POKE 4327,217: POKE 4336,208 - örökélet
POKE 3868,230: POKE 3869,67: POKE 3870,169
SYS 3072
Street Warriors
POKE 8459,128 - örökidő
POKE 10414,252 - végtelen élet
POKE 11330,252 - gyors ütés
SYS 7450
Strider
POKE 35259,173 - örökélet
Strider II
POKE 33762,165 - örökélet
Strike Fleet
Flottaválasztásnál freeze:
$6259 - hajó felvételéhez szükséges pontszám
Játék közben freeze:
$0FB2 - LR hajó elleni rakéta
$0F7E - SR hajó elleni rakéta
$0EE2 - AA repülő elleni rakéta
$0F16 - AS tengeralattjáró elleni rakéta
$0F4A - torpedó
$0FE6 - PX hangrobbantó
$0EAE - akna
A hajóválasztó 6258. sor átírása:
Operation Cork: 00 05 19 3C 0A 00 CE 14 -> 00 05 05 05 05 00 CE 14
Surprise Invasion: 00 05 0A 0E 00 14 14 14 -> 00 02 02 02 00 14 14 14
A tűzerő növelése (A HH a gyári hex számot
helyettesíti, 99 helyett más hex szám is írható!):
Yorktown - Operation Cork Flag:
Tomahawk (Range: kb. 600 km): $0FB0: HH HH 99 HH HH HH HH HH
Harpoon (Range: kb. 104 km - az ellenségé kisebb!): $0F78: HH HH HH HH HH HH 99 HH
AntiAir (Range: 56,4 km): $0EE0: HH HH 99 HH HH HH HH HH
Sterett - Operation Cork 2. hajó:
Harpoon: $0F78: HH HH HH HH HH HH HH 99
AntiAir (Range: kb. 98 km): $0EE0: HH HH HH 99 HH HH HH HH
Yorktown, Sterett, Horn, 6x Cushing - Operation Cork:
Tomahawk: $0FB0: HH HH 99 HH HH HH HH HH
Harpoon: $0F78: HH HH HH HH HH HH 99 99
$0F80: 99 99 99 99 99 99 99 HH
AntiAir: $0EE0: HH HH 99 99 99 99 99 99
$0EE8: 99 99 99 HH HH HH HH HH
(A Cushing osztályú hajóknál a range csak 24,4 km!)
Stark - Stark Realities:
Harpoon: $0F78: HH HH HH HH HH HH HH 99
AntiAir (Range: 32,6 km): $0EE0: HH HH HH 99 HH HH HH HH
Kidd osztály két hajója - Surprise Invasion:
Harpoon: $0F78: HH HH HH HH HH HH 99 99
AntiAir (Range: 32,6 km): $0EE0: HH HH 99 99 HH HH HH HH
Egyéb fegyverek:
$0F18: Rakéta - csak tengeralattjáró ellen (ASROC). Range: kb. 8,2 km
$0F48: Torpedó - csak tengeralattjáró ellen hajón. Range: kb. 8,2 km (osztott készlet)
$0F58: Torpedó - csak tengeralattjáró ellen helin. Range: kb. 8,2 km (osztott készlet)
$0FE0: PX (Phalanx) - radarvezérléses légvédelmi géppuska csak rakéta
ellen. Range: kb. 2020 méter. Automatikus, de kijelölve kézzel
is működtethető. A tárak száma változik a cheattől.
$0EA8: Robbanóanyag támadó torpedó eltérítésére hajón (osztott készlet)
$0EB8: Robbanóanyag támadó torpedó eltérítésére helin (osztott készlet)
Mindig csak egy, max. két rakétát lőjünk ki az ellenséges hajókra. Ennek több
előnye is van: a rakéták könnyebben nyomonkövethetők és az ellenfél nem ritkán
4-nél is több elhárítót lő ki a mi rakétáinkra, így elpazarolja a védelmét.
Strike Force Cobra
POKE 48389,0 - idő leállítása
POKE 48567,0 - nem fog csökkenni az energia
POKE 46449,0 - át tudsz menni a falakon és minden egyeben (ellenségeken is!)
POKE 46449,32 - ezzel a falak ismét falként funkcionálnak nem tudsz átmenni rajtuk
Strip Jack
POKE 56749,240: POKE 57468,138 - nem vesztünk pénzt
Stroke World
Pályakódok:
1 - JOKE
2 - BODY BUILDING
3 - BIZEPZ
4 - SPINAT
5 - THE FINAL HORROR
Stunt Bike Simulator
POKE 5526,173 - végtelen próbálkozás
SYS 3584
Stunt Car Racer
POKE 4332,173: POKE 7165,173 - sérthetetlenség
POKE 7875,165: POKE 7881,165 - ellenfél kocsija álldogál
POKE 63028,0 - örök booster
A balról jobbra haladó csík a rongálódásjelző, és csak akkor növekszik, ha nem
a pályán próbálunk versenyezni. Ilyenkor általában megjelenik egy lyuk, amin
gyorsabban halad át a csík. A kocsink akkor is rongálódik, ha túl nagyokat
ugratunk, és nem éppen jó helyre esünk, vagy ha ismerkedünk a másik kocsi
karosszériájával. A lyukak csak akkor tűnnek el, ha a 4. divizióban maradunk,
vagy ha visszaesünk a 3.-ból.
Az ugratásokat mindig 210-zel vegyük!
Su Sweet
Pályakódok:
2 - UGH
3 - MUH
4 - TOE
5 - BLA
6 - PAH
7 - PHU
8 - FIC
9 - WUM
Subterranea
POKE 5975,234: POKE 5976,234: POKE 5977,234 - örökélet
SYS 50167
Az Orion-képnél nyomjunk C billentyűt!
Suicide Express
FOR A=26222 TO 26227:POKE A,234:NEXT
SYS 33792
Summer Camp
A high score táblába CALAMITY-t írjunk a végtelen élethez.
Summer Games
Ha az ugró a műugrásnál (vagy toronyugrásnak hívják?) nem jelenik meg,
Run/Stop-Restore-ral visszamehetsz a menübe.
Summix
A játékban 13 rejtett kód és egyéb nyalánkság van. Ezek vicceket, csalásokat
és alternatív játékmódokat rejtenek.
Sunburst
POKE 3320,44: POKE 8132,0 - sérthetetlenség
V+B+N: pályaugrás
Sunny Shine - On the Funny Side of Life
A vetélkedő kérdései:
1890 a Californian valley... Yosemite Valley.
1976 there was a celebrated... bármelyik jó.
As special kind of movie... 3D films.
As which state was California taken... as 31 state.
At which sea does California... Pacific.
How are the policemen... cops.
How are the sunbrowned guys... beach boys.
How flow as first from... Charles Lindbergh.
How is the small money called... cent.
How long is the Broadway... 15.625 miles.
How many cars can be hold... 5.000.
How many fruit and cereals... above 200.
How many guests could be hold... 8 persons.
How many kilometers are the same... 1.6.
How starts the American... Nearer my God to thee.
How's the American space company... NASA.
How's the famous prison isle... Alcatraz.
How's the flag of America called... starbanner.
How's the small money... cent.
In California there's the father... John Muir.
In San Francisco there's... the dragon-procession.
In which film acted a blond hair... not presentable.
In which form do Americans... as french fries.
In which town can you merry... Las Vegas.
In which year had a US astronaut... 1971.
In which year was America discovered... 1492.
Many Californians live in caravans... trailer.
On how many hills stands S.F... on 29 hills.
Out of what are... out of platin with 40 diamonds.
The Americans use besides... shades.
The biggest dream factory... Hollywood.
The biggest public clock... 6.00 meter.
The tallest tree of the world... 115 meter.
Through a mammuttree in... Wanowa-Big-Tree.
To which town belongs the biggest... New York.
What connected East... the Central Pacific Train.
What did most men paste... pomade (grease?).
What do Americans eat the cinema... popcorn.
What does AFN mean... American Forces Network.
What does many Americans chew... bubble gum.
What prefers the koala bear... eukalyptus-leaves.
What was built up... the skeleton out of iron bars.
What was shown under the title... 1st real tone film.
What was the height of the tallest... 2.72 meter.
What's a typical behaviour... hospitable.
What's in the entry at the... Statue of Liberty.
What's the age of the earliest human... 22.000.
What's the favourite drink... milk.
What's the height at the highest point... 70 meter.
What's the height of the wave... 34 meter.
What's the highest amount... 9.5 million $.
What's the name of the area... Silicon Valley.
What's the name of the biggest... Super Bertha.
What's the name of the first assembly... Thin Lizzy.
What's the name of the... I love you California.
What's the name of the man... John Marshall.
What's the name of the most known... hot dog.
What's the name of the most known... Greyhound.
What's the name of the pluminous... billboards.
What's the name of typical American... pick-ups.
What's the special of Dolly Parton... giantic bust.
What's the technical term for... customized.
What's the typical behaviour... hospitable.
When did the gold rush... ca. 1852.
When does the documentary... 1769.
When was California taken into... 1850.
When was the Panama canal... 1914.
When was the permanent wave... 1901.
Where can you do your own driving... in the US.
Where do you live in L.A... Beverly Hills.
Where stands the biggest cinema... New York.
Where stands the biggest stationary... in Pictorium.
Where stands the great car cinema... in Lynn.
Where were the first McDonalds... in California.
Where's the most bended street... San Francisco.
Which big city has with 458 stations... New York.
Which catastrophy had destroyed... earthquake.
Which colors can you find... blue, white, red.
Which extra was extremely... ehite wheels.
Which instrument look similar... saxophone.
Which is the highest building... Sears Tower.
Which is the most populated state... California.
Which name has the famous statue... Liberty.
Which pet name do the Americans... Golden State.
Which songtitle was typical for... It never rains...
Which the longest river... Amazonas.
Who is the programmer of this game... bármelyik .
Why are the beaches in California... high waves.
With which famous kind of ... with wheeled steam.
With which instrument had Miles Davis... trumpet.
Super Boxing
Easter Eggs:
RUN, majd Commodore és Return. Várja a csengőre. Combo közben Tűz, mire a
fickó lángokat fog lőni.
A ring is csal, mivel egy időre megpróbálja lefagyasztani a boxolókat. Ja, és
Skull is csal. Sok sikert! :)
Az '=' billentyű földrengést idéz elő a ringben.
Super Cars
Névnek az alábbiakat írd:
Class 2 - HARVEY
Class 3 - ELLA
$500,000 - LOADED
Flört az eladó csajjal - FONDLE
(nincs ám ingyen!)
Super Cycle
Run/Stop-Restore: idő megállítása
Super G Man
POKE 12130,256: POKE 11042,256 - örökélet
Super Gridder
POKE 6757,234: POKE 6758,234: POKE 6759,234 - örökélet
POKE 7437,234: POKE 7438,234 - végtelen idő
SYS 4608
Super Hang-on
POKE 58409,173 - örök idő
Super Nibbly
Pályakódok:
1 - VORHOPFEN
2 - KNAPICKEN
3 - SURIDOPFI
4 - SCHNUPFDI
5 - VALFASILI
6 - KORNAPPEN
7 - SCHNAPSEN
8 - WILLIMOCK
9 - BULIWULLN
10 - ALFRANZEN
11 - VORGRAUNZ
12 - SAMSIDIPF
13 - WULFWUPFN
14 - KRODAARCK
Super Pipeline
POKE 32851,x - életek száma
POKE 26161,0 - átlőhetünk a falon
POKE 33940,173 - örökélet
SYS 2061
Super Pipeline 2
POKE 33106,173 - örökélet
POKE 50712,173
SYS 32784
Super Robin Hood
$6028,A0 - örök energia
POKE 4496,234 - örökélet
SYS 2304
Super Scramble Simulator
POKE 4691,x - idő limit
Super Seven
$05af - szint
$069f - tries
$0626-$0628 - szükséges kockák száma
Super Space Invaders
POKE 18581,173: POKE 18584,173: POKE 20253,189: POKE 20223,189 - örök pajzs
A címképernyőn PRIVATEPILOT - örökélet (ha elsőre nem megy, próbáld újra!)
Super Zaxxon
POKE 16149, 155 - sérthetetlenség
POKE 16149, 155 - örökélet
Supercuda
POKE 5892,165 - örökélet
Superkid
POKE 11433,165 - örökélet
Superman
POKE 37940,0: POKE 22605,0 - örökélet
SYS 4096
Supremacy
Freeze után:
$5989 - food (max. 30000)
$5993 - minerals
$598F - fuel
$5991 - energy
$5265-től kezdődnek a bolygók adatai. Először mindig a bolygó neve van, utána
a különböző daták. Ha megtaláltuk pl. a STARBASE feliratot, az S betűtől 5
sorral lejjebb van a creditünk 4 byte-on. Három sorral feljebb a 2. byte a morál,
5-6. byte a MILITARY STR. Alatta 2 byte az ellenség ereje, 2 byte nem érdekes,
2 byte a bolygón lévő emberek száma, 2 byte a FOOD (így sorban). Alatta 2 byte
a TROOPS, 2 byte a MINS, 2 byte a FUEL, 2 byte az ENERGY. A következőkben a
megvásárolt hajóinkat tuningolhatjuk: $4F86-tól (M 4F86) pl. BATTLE szöveg alatt
2 byte nem érdekes, 2 byte FOOD, 2 byte VALUE (a hajó értéke), 2 byte METALS.
Alatta 2 byte FUEL, 2 byte ENERGY. 2 sorral lejjebb a sor végén tank fuel. Jobb,
ha a hajóink ATOM meghajtásúak. Ehhez írjuk a dátumot: M 5BE5 3C 77 07
Fagyasszuk be a programot, majd monitor. Használat: 'M', utána a cím és Return.
Az első kétbetűs (1 byte-os) számot kell módosítani. A címek hexadecimálisan vannak.
Ellenfél pénz kaja üzemanyag lakos nyersanyag energia
Wotok 5423 5419 541F 5417 541D 5421
Smine 55F3 55E9 55EF 55E7 55ED 55F1
Krart, Rorn 5593 5989 598F 5987 598D 5991
Már a 2. fokozatban is van kezdetben légkörgyártó.
A nukleáris hajtóművet csak csatahajókra lehet felszerelni.
Az ATC verziónál, ha nem Wotok-ra clickelünk és betöltünk egy régi állást, hogy
megnyerjük a játékot, akkor kifagy. Ilyenkor a végső roham előtt mentsünk, kapcsoljuk
ki a gépet, majd a játékot betöltve WOTOK-ra clickeljünk, töltsük be a régi állást
és megnyeréskor elégedetten nézhetjük a kivégzést...
Ha valakinek gondot okoz, hogy a játék elején a jónép gyorsan felzabálja a kaját,
akkor buy-oljunk egy B-29-est és pakoljuk tele emberekkel. Ezt máshol talonnak
hívják. Ily módon egy deka kaját sem esznek - viszont nem is fizetnek. Ez nem
olyan nagy baj, ugyanis a pénzcsinálás nem túl nehéz dolog. Ha valakit nem zavar
a maximális népességnövekedés, nyugodtan szedhet mellette nyugtatót és 100 %-os
adót. Persze túl könnyű lenne a módszer ismertetéseivel, így hát következzenek
inkább a megfigyelések: a joy-on van egy fire gomb és lehet mozgatni jobbra és
balra is. Továbbá az is szemet szúrt, hogy a prg. két fázisban számolja a
népesség alakulását és az adók fizetését. A végkövetkeztetést mindenki vonja
le maga. Nem lesz túl nehéz...
Survivor
POKE 19563,255
Swamp Fever
POKE 12424,44 - örökélet
SYS 32836
Swap
$0003 - ???
Szélen lévő elemhez ne ki vidd a párját, hanem azt hozd be!
Távolabbról is odaforgathatsz egy elemet több lépésben.
Mikor már sok az árva elemed, gondolj arra, hogy ha leejteted őket,
már ne legyen sok munkád, forgasd őket úgy, hogy pont jó legyen.
Sweep
POKE 40960,5: POKE 38993,173 - örökélet
SYS 39551
Swiss Family Robinson
A szigeten van egy szikla, amelyen repedés látható. Ha itt ásunk, akkor egy
barlang bejáratát tesszük szabaddá. Gyújtsunk meg egy szál gyufát és menjünk
be. Sajnos csak addig lehet látni valamit, amíg ég a gyufa, így célszerű ide
inkább egy tábortüzet telepíteni. Ebbe a barlangba menekülhetünk a trópusi esők
elől, ill. ide hozhatjuk szerszámainkat.
A puska mindig legyen töltve!
A kókuszdiót egy kis furfanggal meg lehet szerezni: vágjuk hozzá a kavicsot
a majomhoz, mire ő egy kókuszdióval válaszol.
A flamingó tollát könnyen megszerezhetjük. Lőjünk rá, mire ő elrepül és
elhullatja egy tollát.
The Sword of Fargoal
Easter Egg:
A memóriában találhatunk egy "YOU WILL HAVE TO TOP THAT TOBY" üzenetet.
Jeffet, a játék egyik készítőjét megkérdezve, ezt mondta: "Haha! Vicces ez
a Toby-dolog! Azért írtam a kódba, mert TUDTAM, hogy kotorászni fog, valami
csalási lehetőséget keresve (meg is tette). Teljesen megfeledkeztem róla..."
Synetic
POKE 19305,44: POKE 20089,44 - örökélet
Örökélet:
1 FOR WA=679 TO 737: READ Z: C=C+Z: POKE WA,Z: NEXT
2 IF C<>6516 THEN PRINT "ERROR!": END
3 PRINT CHR$(147): "INSERT SYNETIC DISK AND PRESS SPACE"
4 POKE 198,0: WAIT 198,1: SYS 679
10 DATA 169,001,168,162,008,032,186,255
11 DATA 169,010,162,216,160,002,032,189
12 DATA 255,169,000,032,213,255,162,000
13 DATA 189,205,002,157,027,009,232,224
14 DATA 011,208,245,076,018,008,169,044
15 DATA 141,214,079,141,230,082,073,067
16 DATA 008,083,089,078,069,084,073,067
17 DATA 045,071,042
W+A+Z: örökélet
Easter Egg:
A W+A+Z kóddal egy rejtett zenét is előcsalhatsz.
Infók |
# |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
M |
N |
O |
P |
Q |
R |
S |
T |
U |
V |
W |
X |
Y |
Z